Kustvisie (3) Wat willen de ondernemers

Context
Mijn eerste kustvisie blog constateert wanneer je uitgebreid de bevolking, de ondernemers en verenigingen betrekt bij het komen tot een visie op de kust, je wel wat met die visie moet doen en die niet als een hete aardappel moet doorschuiven of daar selectief in shoppen, werk die visie dan eerst fatsoenlijk uit!
In het tweede blog ga ik in op parkeerproblematiek, vooral omdat partijen nu al pleiten voor gratis parkeren.
In deze derde bijdrage ga ik in op “het frame” van LPF, VVD en GBW dat de kustvisie niet het belang van de ondernemers vertegenwoordigt. “De klepel is doorgeslagen naar het milieu” verwoorde Pieter Varekamp (VVD) deze gevoelens. Luister de bijdragen van de heren maar na via deze link, er komen nauwelijks concrete punten naar voren.

Op Westland.nu een link naar tien punten van de strandtenthouders.
Ik loop ze alle tien door:

1 Kwaliteits impulsen om het strand mooier, veiliger te maken, staat in de kustvisie.

2 Geen nieuwe strandpaviljoens, staat er in.

3 Geen foodtruck of tractoren met kramen op het strand, staat er in.

4 Mogelijkheden huurhuisjes bij Vlugtenburg en Ter Heijde. Bij Vlugtenburg kan niet qua regelgeving, bij Ter Heijde zijn van 700 Heijenaars en 690 tegen. Niet doen zegt de Kustvisie.

5 Verbeteren bereikbaarheid, parkeerplaatsen, staat er in

6 Handhaven betaald parkeren, met transparante tarieven en betere betaalmogelijkheden, staat er in.

7 Strak toezicht en handhaving door politie… iedereen mee eens

8 Nieuw infrastructuur Molenslag, staat er in

9 Natuur is belangrijk, iedereen mee eens

10 Geen Presidentwerking! Oeps, maar wanneer goed begrepen geen probleem.

Mijn conclusie is dat van de 10 belangrijkste dingen die de ondernemers willen staan er 9 rechtstreeks zijn doorvertaald in de kustvisie! Een prachtige score.
Alleen de strandhuisjes staan er niet in.
Is dat dan het punt dat LPF, VVD en GBW missen, waardoor ze het stuk over de verkiezingen heen willen tillen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.